بازگشت ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی خوزستان به چرخه تولید

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از بازگشت ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی دیگر در استان به چرخه تولید خبر داد. حمیدرضا فلاح راه‌اندازی واحد‌های راکد را از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشتند. وی به ایجاد

کد خبر : 1211
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
بازگشت ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی خوزستان به چرخه تولید

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از بازگشت ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی دیگر در استان به چرخه تولید خبر داد.

حمیدرضا فلاح راه‌اندازی واحد‌های راکد را از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشتند.

وی به ایجاد نهضت احیای واحد‌های راکد در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: باتوجه به اهمیت این موضوع انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها برای رونق تولید در خوزستان کمک کنند.

فلاح با اشاره به هدفگذاری امسال برای احیای ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان، ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این واحد‌ها با چالش کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ برای کمک به احیای واحد‌های تولیدی راکد اختصاص یافته است، اضافه کرد: برگشت واحد‌های تولیدی راکدی که قدرت رقابت با بازار جهانی دارند در اولویت هستند و راه اندازی این واحد‌ها بستری برای ایجاد اشتغال در کمترین زمان است.

نادر زادی نیا، رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان با بیان اینکه در استان واحد‌های بالای ۲۰ درصد ظرفیت تولید نیز به عنوان واحد فعال معرفی می‌شوند، گفت: ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعداد واحد‌های با ظرفیت تولید کمتر از ۵۰ درصد در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

وی افزود: دستگاه‌های استان حرکت موثری برای فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد انجام نمی‌دهند و بخش خصوصی به صورت خودجوش برای احیای واحد‌های راکد ورود کرده است.

زاهدی نیا با بیان اینکه هیچ بانکی در خوزستان برای احیای واحد‌های راکد پای کار نیامده است، ادامه داد: در استان‌های دیگر هم‌افزایی خوبی برای احیای واحد‌های راکد وجود دارد، اما در خوزستان مشارکت و همکاری خوبی برای حمایت از واحد‌های تولیدی راکد وجود ندارد.

وی می‌گوید: پیشنهاد می‌شود همچون استان‌های دیگر بخشی از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها برای احیای واحد‌های راکد استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.