وزیر نفت: ۹۵ درصد سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود/ افزایش ۷ میلیون لیتری بنزین در نوروز ۱۴۰۳

وزیر نفت گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۳ قانون‌گذار وزارت نفت را مکلف کرده است در سال نو، ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری خودروها با کارت سوخت شخصی انجام شود.   جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف بنزین در ایام نوروز امسال به نسبت پارسال

کد خبر : 1352
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
وزیر نفت: ۹۵ درصد سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود/ افزایش ۷ میلیون لیتری بنزین در نوروز ۱۴۰۳

وزیر نفت گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۳ قانون‌گذار وزارت نفت را مکلف کرده است در سال نو، ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری خودروها با کارت سوخت شخصی انجام شود.

 

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف بنزین در ایام نوروز امسال به نسبت پارسال حدود ۷ میلیون لیتر افزایش یافت، اظهار کرد: با تلاش وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌داران، نگذاشتیم در این روزها مردم دچار مشکل شوند و بنزین در همه جایگاه‌ها و مبادی مصرف تأمین شد.

 

وی با اشاره به تکلیف قانونگذار در بودجه ۱۴۰۳ به وزارت نفت افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قانونگذار وزارت نفت را مکلف کرده در سال جدید، ۹۵ درصد عملیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی انجام شود.

 

وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن بود مردم در تعطیلات نوروز آمادگی لازم را نداشته باشند و کارت سوخت همراهشان نباشد، دستور دادیم در این دو هفته کارت سوخت جایگاه در اختیار مردم قرار گیرد، اما در هفته‌های آینده و همسو با مدیریت مصرف بنزین و حسب تکلیفی که قانونگذار به ما محول کرده است باید با کارت شخصی سوخت‌گیری انجام شود. از این رو خواهش می‌کنم مردم با کارت سوخت شخصی سوختگیری کنند، زیرا در مدیریت مصرف سوخت مؤثر است.

 

اوجی اظهار کرد: با توجه به وظیفه ما در مدیریت مصرف سوخت از طریق استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، در هفته‌های آینده عملیات سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.

 

وی گفت: یکی از راه‌های مهار مصرف بنزین استفاده از کارت سوخت شخصی خودروهاست و با آمادگی لازم از یک هفته تا ۱۰ روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام می‌شود. این مسئله ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و ما در حال استفاده از روش‌های غیرقیمتی برای مدیریت مصرف بنزین هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.