فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در خوزستان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان : تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان خوزستان فراهم شده است. حجت الله دهدشت در نشست ستاد انتخابات استان بیان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات مکلف هستیم از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه نسبت به تشکیل هیات‌های اجرایی اقدام کنیم. وی با بیان اینکه این فرایند

کد خبر : 1174
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در خوزستان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان : تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان خوزستان فراهم شده است.

حجت الله دهدشت در نشست ستاد انتخابات استان بیان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات مکلف هستیم از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه نسبت به تشکیل هیات‌های اجرایی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه این فرایند در موعد زمانی تعیین شده آغاز شده و به خوبی و با دقت تمام در حال انجام است افزود: در استان خوزستان مجموعا باید ۷۱ هیات اجرایی تشکیل شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان گفت: در راستای آموزش مجریان انتخابات، هفته آینده یک برنامه آموزشی برای بخشداران و معاونان سیاسی فرمانداری‌ها و عوامل انتخابات در اهواز برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوطلبانی که مرحله پیش ثبت‌نام را با موفقیت پشت سر گذاشته و کد رهگیری دریافت کرده‌اند از ۲۷ مهرماه می‌توانند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

دهدشت گفت: کسانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در سامانه اعتراض خود را ثبت کرده و با مراجعه به دستگاه مربوطه، علت عدم احراز را پیگیری کنند.

وی از افزایش ۲.۵ تا سه برابری ثبت نام داوطلبان در استان خبر داد و گفت: پیش ثبت نام داوطلبان نسبت به دوره قبل، افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم در مرحله ثبت‌نام نهایی هم رشد چشمگیری داشته باشیم.

دهدشت گفت: هیات‌های اجرایی بر اساس قانون از سه نفر عضو حقوقی و هشت نفر عضو حقیقی شامل معتمدین مردم تشکیل می‌شوند. فرماندار رییس هیات سه نفره بوده و نماینده دادگستری و ثبت احوال دیگر اعضا هستند.

وی افزود: ۳۰ نفر از معتمدین محل توسط فرماندار به هیات نظارت معرفی خواهند شد که هشت نفر از آن‌ها انتخاب می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.