وزیر نیرو مطرح کرد: انتظار صرفه جویی ۳ هزار مگاواتی برق در بخش خانگی

محرابیان گفت: انتظار صرفه‌جویی برق در بخش خانگی سه هزار مگاوات است و استانداران باید برای صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق در استان‌های خود تلاش کنند. به گزارش پایگاه خبری عهد کهن : علی‌اکبر محرابیان گفت: با مدیریت هوشمند قادر به مدیریت ناترازی برق و خروج از تنگنا‌های موجود با کمترین مشکل خواهیم بود. وزیر

کد خبر : 769
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۹
وزیر نیرو مطرح کرد: انتظار صرفه جویی ۳ هزار مگاواتی برق در بخش خانگی

محرابیان گفت: انتظار صرفه‌جویی برق در بخش خانگی سه هزار مگاوات است و استانداران باید برای صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق در استان‌های خود تلاش کنند.
به گزارش پایگاه خبری عهد کهن : علی‌اکبر محرابیان گفت: با مدیریت هوشمند قادر به مدیریت ناترازی برق و خروج از تنگنا‌های موجود با کمترین مشکل خواهیم بود.

وزیر نیرو می گوید: در بخش صنعت دارای ۴۴ صنعت عمده هستیم که دوره محدودیت تأمین برق آن‌ها با زمان تعمیرات اساسی‌شان هم‌زمان خواهد شد. با شهرک‌های صنعتی برای اعمال محدودیت واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها بر اساس زمان‌بندی توافق شده است.

محرابیان از جبران محدودیت‌های تأمین برق به‌خصوص برای صنایع بورسی در دوره پس از اوج بار و با اختصاص برق مازاد خبر داد.

او گفت: برای رایگان شدن برق بخش کشاورزی با خاموش کردن موتور‌های چاه آب در ساعت اوج بار مصرف تمهیداتی شده و علاوه بر این درصدد هستیم با تغییر ساعت کار اداری و کنترل دما تا دو هزارمگاوات صرفه‌جویی را ایجاد کنیم.

وزیر نیرو از اداره‌های دارای مولد خواسته‌ایم در اوج بار مصرف، از مولد‌های برق خود استفاده کنند و در این رابطه وزارت نفت اقدام به تأمین سوخت مورد نیاز خواهد کرد.

محرابیان گفت: این کار را پس از ایام تعطیلات پیش‌رو شروع خواهیم کرد و تدابیر لازم برای الزام اداراتی که مصوبه را رعایت نکنند، اندیشیده شده است.

طبق اعلام توانیر میزان مصرف برق کشور از ابتدای امسال افزایش یافته و دیروز به مرز ۵۵ هزار و ۱۳۳ مگاوات رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.