شهردار اهواز در نشست با سفیر ژاپن:آماده حضور سرمایه‌گذاران ژاپنی در اهواز هستیم

شهردار اهواز در نشست با سفیر ژاپن گفت: روابط عمیق ایران و ژاپن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد به این شرط که هر کدام از طرفین به نوبه خود تلاش کنند تا بدون دخالت کشورهای سوم تعامل داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری عهد کهن، رضا امینی ظهر امروز _دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه_ در نشستی با سفیر

کد خبر : 565
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
شهردار اهواز در نشست با سفیر ژاپن:آماده حضور سرمایه‌گذاران ژاپنی در اهواز هستیم

شهردار اهواز در نشست با سفیر ژاپن گفت: روابط عمیق ایران و ژاپن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد به این شرط که هر کدام از طرفین به نوبه خود تلاش کنند تا بدون دخالت کشورهای سوم تعامل داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن، رضا امینی ظهر امروز _دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه_ در نشستی با سفیر ژاپن که به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سابقه ارتباط میان دو کشور ایران و ژاپن به ۹۰ سال پیش برمی‌گردد و بسیار خرسندم همکاری و تعامل لازم میان ما شکل گیرد.

وی افزود: کشور ایران دارای هشت کلانشهر است که اهواز در مجاورت کشور عراق، یکی از آنها است. متأسفانه در دهه ۸۰ میلادی به علت حمله کشور عراق، استان خوزستان و شهر اهواز به شدت آسیب دیده‌اند که امیدواریم با مشارکت سفیر ژاپن که سابقه حضور در استان خوزستان را دارد، بتوانیم برخی از این مشکلات را رفع کنیم.

شهردار اهواز ضمن قدردانی از سفیر ژاپن به خاطر حمایت‌های این کشور در دوران همه‌گیری ویروس کرونا در ایران، ادامه داد: روابط عمیق ایران و ژاپن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد به این شرط که هر کدام از طرفین به نوبه خود تلاش کنند تا بدون دخالت کشورهای سوم تعامل داشته باشند و ما از رابطه مطلوب ژاپن با ایران در اهواز بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم خوزستان، گفت: خوزستان دارای اقوام زیادی است که به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این یک فرصت استثنایی به لحاظ فرهنگی، اجتماعی برای بهره‌مندی از ظرفیت اقوام در این سرزمین خواهد بود.

امینی اضافه کرد: روابط دو کشور در سطح کلان و مقامات بالاتر تعیین می‌شود؛ ساختار سیاسی کشور ما به گونه‌ای است که من به عنوان شهردار، منتخب شورای اسلامی شهر هستم. پروژه‌هایی که ژاپن در ایران اجرا کرده است با سیاست متقابل مدیریت استان و وزارت امور خارجه با سفارت ژاپن در ایران بوده است.

وی تاکید کرد: ویرانی‌های دوران جنگ و اثرات آن همچنان ادامه دارد با وجود اقدامات انجام شده به ویژه در حوزه شهرسازی، در حوزه خدمات شهری و محیط زیست دارای مشکلاتی هستیم که امیدوارم با همکاری سرمایه‌گذران ژاپنی نسبت به رفع آنها تلاش کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه اهواز در حوزه صنایع و انرژی دارای پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، توضیح داد: یکی از عناصر توسعه شهری داشتن رودخانه‌های طبیعی است؛ ما در اهواز رودخانه کارون را داریم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای احیا و زیباسازی حاشیه آن به دنبال ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران هستیم تا در زمینه گردشگری با محوریت رودخانه کارون نیز بتوانیم اهواز را متفاوت از قبل نشان دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.