امسال یکی از درخشان‌ترین دوره‌های حوزه علوم انسانی دانشگاه بود

امسال یکی از درخشان‌ترین دوره‌های حوزه علوم انسانی دانشگاه بود علی حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه صنعت و جامعه فعالیت خوبی دارد؛ با وجود اینکه شیوع کرونا باعث کاهش شتاب ارتباط میان صنعت، جامعه و دانشگاه شده است اما این ارتباط متوقف نشده است. وی با

کد خبر : 72
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
امسال یکی از درخشان‌ترین دوره‌های حوزه علوم انسانی دانشگاه بود

امسال یکی از درخشان‌ترین دوره‌های حوزه علوم انسانی دانشگاه بود

علی حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه صنعت و جامعه فعالیت خوبی دارد؛ با وجود اینکه شیوع کرونا باعث کاهش شتاب ارتباط میان صنعت، جامعه و دانشگاه شده است اما این ارتباط متوقف نشده است.

وی با اشاره به برقراری ارتباط با صنایع فولاد و نفت، بیان کرد: خوشبختانه در سال ۹۹ چندین قرارداد با شرکت‌های فولاد خوزستان و نفت منعقد شد و در این بین مهم‌ترین پروژه محول شده به دانشگاه، کلان‌پروژه میدان گازی تنگ بیجار استان ایلام است که مطالعات ۱۰ سال آن به ما واگذار شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مناسب بودن وضعیت ارتباط با صنعت و دانشگاه با وجود شیوع کرونا، گفت: قطعاً سال آینده نیز دانشگاه با این قدرت پیش خواهد رفت و برای اینکه موازی‌کاری صورت نگیرد و هم‌افزایی بیشتری میان دانشگاه و اعضای هیات علمی وجود داشته باشد، پژوهشکده میادین نفتی دانشگاه تشکیل شد. در این پژوهشکده همه پروژه‌های مرتبط با نفت و گاز بررسی می‌شوند و به جای اینکه وزارت نفت با یکی از اعضای هیات علمی ارتباط برقرار کند، با یک پژوهشکده ارتباط خواهد داشت. در واقع هدف از راه‌اندازی این پژوهشکده سازمان‌دهی ارتباط میان وزارت نفت و دانشگاه است.

حقیقی با بیان اینکه در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در تلاش هستیم که پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را به سمت کاربردی‌تر شدن پیش ببریم، ادامه داد: در حوزه علوم انسانی نیز اخیراً اتفاقات خوبی رخ داده است و می‌توان گفت که سال گذشته یکی از درخشان‌ترین دوره‌هایی بود که دانشگاه در حوزه علوم انسانی داشته است. خوشبختانه قراردادهای خوبی در حوزه اقتصاد و علوم اجتماعی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی داشتیم. در واقع قراردادهای ارتباط با صنعت و دانشگاه تنها مرتبط با رشته‌های مهندسی نیستند بلکه دانشکده‌های علوم انسانی نیز در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش قراردادهایی دارد، گفت: اینکه می‌بینیم قراردادهای دانشگاه بیشتر در حوزه فنی و مهندسی است به این دلیل است که خود صنعت علاقه‌مند به برقراری ارتباط با دانشگاه است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان یادآور شد: یکی از صنایعی که واقعاً به دانشگاه‌ها و توانمندی اعضای هیات علمی باور دارد، صنعت نفت و گاز است. امیدواریم این موضوع کم‌کم به سایر دستگاه‌ها نیز منتقل شود. دانشگاه شهید چمران اهواز این آمادگی را دارد که در همه حوزه‌ها با دستگاه‌های اجرایی همکاری کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.