کاهش تولید لاستیک خودرو عامل افزایش قیمت این کالا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو را کاهش تولید این کالا در کارخانه‌های داخلی عنوان کرد. حمیدرضا فلاح با اشاره به عرضه لاستیک از سوی تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت در ۲ هفته اخیر، گفت: اما استقبالی از سوی بخش خصوصی برای خرید این کالا و توزیع آن

کد خبر : 1183
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کاهش تولید لاستیک خودرو عامل افزایش قیمت این کالا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو را کاهش تولید این کالا در کارخانه‌های داخلی عنوان کرد.

حمیدرضا فلاح با اشاره به عرضه لاستیک از سوی تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت در ۲ هفته اخیر، گفت: اما استقبالی از سوی بخش خصوصی برای خرید این کالا و توزیع آن در بازار انجام نشد و همین امر در افزایش قیمت این کالا موثر است.کاهش تولید لاستیک خودرو عامل افزایش قیمت این کالا

وی با اشاره به مکاتبه‌های انجام شده با وزارت صمت در خصوص افزایش قیمت لاستیک، افزود: تقاضای مردم برای خرید لاستیک با توجه به افزایش ۲ برابری تولید و عرضه خودرو در کشور رشد داشته است.

فلاح می‌گوید: قیمت ۱۲۰ قلم کالا در بازار استان خوزستان رصد شد که قیمت ۲۷ نوع کالا ازجمله؛ حبوبات و سبزیجات روند کاهشی داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان به روند کاهشی قیمت مرغ در استان اشاره کرد و ادامه داد: کاهش قیمت مرغ نباید به اندازه‌ای باشد که باعث وارد کردن ضرر و زیان به تولیدکنندگان شود.

وی به انجام ۵۰ هزار بازرسی از بازار خوزستان و تشکیل ۴ هزار پرونده تخلف در استان در نیمه نخست اول امسال اشاره و اضافه کرد: نظارت هوشمند بر کالا‌ها از طریق سامانه جامع تجارت و با استفاده از شناسه تولید کالا نظارت بر عرضه کالا‌ها درحال انجام است.

فلاح می‌گوید: استفاده از این روش برای مقابله با احتکار کالا نیز کاربرد دارد، از خردادماه امسال و زمان آغاز طرح تا کنون ۳۰ پرونده تخلف از طریق نظارت با این سامانه تشکیل شده است.

وی گفت: عمده نارضایتی‌های ثبت شده توسط مردم در سامانه ۱۲۴ این اداره کل در خصوص پخت بدون کیفیت نان و افزایش قیمت کالا‌هایی همچون شکر و گوشت قرمز بوده است.

فلاح با اشاره به التهاب شکر در بازار استان، افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید راهکاری برای کاهش التهاب شکر و تامین نیاز استان بیندیشد، انتظار می‌رود که این سازمان نظارت بیشتری بر نحوه توزیع و تامین شکر در استان داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.