مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان : مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است که دولت باید زمین تامین و تسهیلات آن را نیز فراهم کند . مسعود بیات منش با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت: این طرح در قالب بخش‌های مختلفی ازجمله روستاها، خودمالکی، بافت‌های فرسوده

کد خبر : 1171
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان : مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است که دولت باید زمین تامین و تسهیلات آن را نیز فراهم کند .

مسعود بیات منش با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت: این طرح در قالب بخش‌های مختلفی ازجمله روستاها، خودمالکی، بافت‌های فرسوده و مسکن حمایتی اجرایی می‌شود و در این زمینه ساخت ۲۸۰ هزار واحد در خوزستان در دستور کار قرار دارد.مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است

وی افزود: ۱۴۰ هزار واحد از این مسکن‌های تکلیف‌شده در طرح نهضت ملی مسکن در استان، مسکن حمایتی است و ۱۴۰ هزار واحد دیگر باید در بخش‌های دیگر اجرایی شوند که ۷۰ هزار واحد از آن در روستا‌های استان، ۴۰ هزار واحد در بحث خودمالکی و ۳۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده باید ساخته شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی در خوزستان حدود ۷۰ درصد از برنامه عقب هستیم، گفت: دولت فقط در بحث مسکن حمایتی وظیفه تامین زمین را برعهده دارد و در دیگر بخش‌ها با مشوق‌ها و تسهیلات باید مسکن‌های مورد نظر ساخته شود.

بیات منش عنوان کرد: مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است که دولت باید زمین تامین و تسهیلات آن را نیز فراهم کند تا بتواند به خانه‌دار شدن مردم کمک کند. از ۱۴۰ هزار واحد در بحث مسکن حمایتی در خوزستان فقط ساخت ۱۰ هزار واحد آغاز شده است و باید تا پایان دولت مابقی این ۱۳۰ هزار واحد ساخته شوند.

وی افزود: از این ۱۴۰ هزار واحد، ۴۰ هزار واحد در دو شهر جدید اطراف اهواز به‌عنوان سر ریز جمعیت باید ساخته شوند و ۱۰۰ هزار واحد دیگر نیز باید در ۸۲ شهر استان اجرایی شوند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در چهار بازه زمانی ۶ ماهه این عقب افتادگی جبران شود و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم هستیم.

بیات منش با بیان اینکه مهمترین دلیل شرایط دشوار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان بحث تامین زمین است، عنوان کرد: در بحث اجرای این طرح از میانگین کشوری خیلی عقب هستیم، اما در پایان دولت خوزستان در این زمینه قطعا از میانگین کشوری جلوتر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.