معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان

  سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل با امور عشایر استان باهدف رونق گردشگری و تلاش برای معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری عهد کهن، جمال عامری‌نسب با اشاره به شناسایی روستا‌های هدف گردشگری در طرح مطالعاتی گردشگری استان،

کد خبر : 1108
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل با امور عشایر استان باهدف رونق گردشگری و تلاش برای معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن، جمال عامری‌نسب با اشاره به شناسایی روستا‌های هدف گردشگری در طرح مطالعاتی گردشگری استان، گفت: پنج طرح مطالعاتی گردشگری درحال حاضر در دست بررسی است که تقریباً این طرح، همه روستا‌های هدف را شامل می‌شود.

وی افزود : این طرح‌های مطالعاتی که اعتبار آن نیز جذب شده شامل شناسایی و معرفی روستا‌های هدف گردشگری در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، لالی، مسجدسلیمان، اندیکا، هفتکل و همچنین ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان است.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل با امور عشایر استان در راستای رونق گردشگری و تلاش در راستای معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان، افزود: تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان در ساماندهی و رفع چالش‌های حوزه گردشگری منعقد شد که خوشبختانه تأثیرگذار بوده است؛ کمااینکه امسال کمیته‌‍‌های تخصصی گردشگری سدها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و همچنین گردشگری دریایی به ستاد خدمات سفر خوزستان افزوده شد که زمینه نظارت بیشتر در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی را در امسال فراهم کرد.

 

او ادامه داد: سال گذشته ۲۷ طرح گردشگری با اعتبار ۲۱۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال در استان خوزستان به مرحله اجرا رسید.

 

وی گفت : همچنین انجام مطالعات گردشگری در منطقه بحرکان، ساماندهی اسکله‌های گردشگری تالاب شادگان، تهیه طرح گردشگری آبی و دریایی خوزستان و بهسازی زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های شوش، مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، مسجدسلیمان، ماهشهر و ایذه از جمله دیگر اقدامات مربوط به اجرای طرح‌های گردشگری استان هستند.

 

عامری‌نسب بیان کرد: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال تخصیص داده شده است که این میزان منابع مالی در بخش جاذبه‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.