استاندار خوزستان راهبردها و خط مشی های دولت در استان در سال جاری را تشریح کرد

  استاندار خوزستان راهبردها و خط مشی های دولت در استان در سال جاری را در نشست با مدیران استان تشریح کرد. به گزارش پایگاه عهد کهن، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در این نشست که روز دوشنبه در سالن همایش های شهید هاشمی استانداری برگزار شد گفت: اولین راهبردی که باید در دستور

کد خبر : 1015
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۸
استاندار خوزستان راهبردها و خط مشی های دولت در استان در سال جاری را تشریح کرد

 

استاندار خوزستان راهبردها و خط مشی های دولت در استان در سال جاری را در نشست با مدیران استان تشریح کرد.

به گزارش پایگاه عهد کهن، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در این نشست که روز دوشنبه در سالن همایش های شهید هاشمی استانداری برگزار شد گفت: اولین راهبردی که باید در دستور کار ما باشد موضوع مهار تورم و رشد تولید است که مقام معظم رهبری در این خصوص رهنمودهای جامع و کاملی داشتند.

 

وی افزود: دشمن طی سالهای اخیر یک پارادوکسی بین نفت، پتروشیمی، فولاد و دیگر صنایع بزرگ استان با فقر و تبعیض ایجاد کرده است و ما باید این راهبرد دشمن را با پیشرفت، توسعه، کارایی و اشتغال خنثی نماییم.

 

حسینی محراب عنوان کرد: صهیونیسم عمده فضای مجازی و رسانه های دنیا را در اختیار دارد. دشمن با کارزار مسموم فرهنگی تلاش میکند بر روی نسل جوان ما تاثیر مخرب بگذارد و ما باید در مقابل عملیات روانی دشمن آمادگی و مقابله لازم را داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی و کهن است و باید از این ظرفیت برای شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی خود بیش از پیش بهره ببریم.

 

حسینی محراب ادامه داد: راهبرد بعدی دشمن ایجاد فاصله و جدایی میان مسئولان و مردم است. همچنانکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم از جنس مردم هستند و از اشرافیت پرهیز میکنند سبک زندگی ما مسئولین هم باید متناسب با مردم باشد.

 

استاندار خوزستان دیگر راهبرد دشمن را ایجاد مانع در سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: لازم است ما مسئولین از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حمایت جدی داشته باشیم؛ هر مدیری باید چند مشکل اصلی استان را سرلوحه کار خود قرار داده و حل نماید.

 

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: من به هر شهرستانی که سفر میکنم از مسئولان شهر گزارشی در خصوص سه مشکلی که سال گذشته حل شده و سه مساله ای که امسال در دستور کار است خواهم خواست.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: پتروشیمی بایست برنامه ریزی زمانبندی شده برای به صفر رساندن برداشت آب از کارون و شیرین سازی آب دریا را انجام دهد. همچنین فولاد هم باید برای استفاده بیشتر از پساب اقدام نماید و علاوه بر این جمع آوری فلرهای نفتی بایست در دستور کار باشد.

 

حسینی محراب خاطرنشان کرد: توصیه بعدی نیز که مورد تاکید رئیس جمهور بود کار جهادی است و این مستلزم فعالیت و حضور میدانی بوده و باید نهضت خدمت رسانی در حوزه های مختلف راه اندازی شود.

 

استاندار خوزستان گفت: راهبرد دیگر ما استفاده از مجوزهای تهاتر نفت است؛ به هر دلیلی کشور برای اجرای پروژه های عمرانی فروش نفت را به عنوان فرمول جایگزین تامین نقدینگی تعیین کرده است که از این طریق می توانیم برخی از پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

 

حسینی محراب اظهار داشت: گروه های جهادی پتانسیل خوبی در خدمت رسانی به مردم دارند و باید از آنها حمایت لازم صورت گیرد.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مناطق آزاد باید بیش از پیش از نظر امور بانکی، بورس، واردات و صادرات و دستیابی بیشتر به بازار عراق مورد توجه باشد.

 

استاندار خوزستان همچنین در ادامه مواردی همچون مبارزه با تبعیض در ابعاد مختلف (از قبیل توزیع آب، پروژه ها، مجوزها و ..‌.)، استفاده از ظرفیت علما، بزرگان و نخبگان، شایسته سالاری در بکارگیری نیروها، نظارت همه جانبه و هوشمند، اصلاح فرآیندهای اشتباه اداری، مبارزه با فساد، مشارکت بیشتر بانک ها برای اعطای تسهیلات جهت سرمایه گذاری و توسعه و تکمیل پروژه های صنعتی، کشاورزی و خدمات، پرهیز از موازی کاری و ارتقای هماهنگی های بین دستگاهی را جزو مهمترین توصیه ها و راهبردهای دولت در استان برشمرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.