افزایش توان تولید برق در نیروگاه کارون ۳

  مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از آغاز تعمیرات سالیانه واحد‌های ۷ و ۸ این نیروگاه جهت راندمان و کارکرد مطمئن‌تر تجهیزات آن خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری عهد کهن، سید حمید صالحی با بیان اینکه، بازرسی‌های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ

کد خبر : 976
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۳۵
افزایش توان تولید برق در نیروگاه کارون ۳

 

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از آغاز تعمیرات سالیانه واحد‌های ۷ و ۸ این نیروگاه جهت راندمان و کارکرد مطمئن‌تر تجهیزات آن خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن، سید حمید صالحی با بیان اینکه، بازرسی‌های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه صنعتی محسوب می‌شود تصریح کرد: به دلیل اهمیت نیروگاه کارون ۳ در شبکه برق کشور، این عملیات بر اساس استاندارد‌های نیروگاه‌های برق آبی با دقت کامل و با برنامه ریزی مناسب، طبق برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی‌های بعمل آمده، واحد‌های مذکور از مدار تولید خارج و مورد بازرسی وتعمیرات قرار گرفته است.

صالحی خاطر نشان کرد: تعمیرات سالیانه واحد‌های مذکور در پنج بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک، کالیبراسیون و کنترل پایداری انجام می‌شود.

وی از اقدامات مهمی که در برنامه تعمیرات سالیانه این واحد‌ها انجام می‌شود، به بازرسی از ژنراتور و ترانس‌های قدرت، بازرسی از تجهیزات توربین، گاورنر و شیرپروانه‌ای اشاره کرد.

رضا پور سعید ، معاونت فنی و مهندسی سد و نیروگاه کارون ۳، هدف از این اقدامات را، بالا بردن راندمان نیروگاه و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات در یک دوره یک ساله عنوان کرد و گفت: در این عملیات رفع نشتی از سروموتور، سرویس، تعویض دیسک والو کندانسور، رفع نشتی از کاوربیرینگ یاتاقان آپر ژنراتور، بازرسی از جوش‌های مربوط به وزنه‌های متصل به روتور ژنراتور، رفع نشتی روغن از پین سیت سروموتور جنوبی شیرپروانه ای، دمونتاژ نیدل ولو بای پاس شیرپروانه‌ای و بر طرف کردن نواقص گزارش شده مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.