مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:آموزش و پرورش خوزستان دنبال توسعه آموزش تلفیقی دانش آموزان استثنایی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اداره کل به دنبال تحقق توسعه آموزش و پرورش تلفیقی در قالب استفاده از ظرفیت مدارس عادی برای تعلیم دانش آموزان با نیازهای ویژه است.   به گزارش پایگاه خبری عهد کهن،مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در مراسم عدالت تربیتی و توجه به تفاوت های فردی که به

کد خبر : 892
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:آموزش و پرورش خوزستان دنبال توسعه آموزش تلفیقی دانش آموزان استثنایی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اداره کل به دنبال تحقق توسعه آموزش و پرورش تلفیقی در قالب استفاده از ظرفیت مدارس عادی برای تعلیم دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

 

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن،مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در مراسم عدالت تربیتی و توجه به تفاوت های فردی که به مناسبت روز جهانی معلولان در محل تالار طلائیه اهواز با حضور جمعی از دانش آموزان استثنایی خوزستان برگزار شد بیان کرد:رایگان شدن آمد و شد دانش آموزان استثنایی در سراسر استان با استفاده از ظرفیت های برون بخشی از جمله این اقدامات است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی برای آمد و شد به مدرسه مشکل دارند افزود: این دانش آموزان برای پرداخت هزینه سنگین تردد با مشکل روبه رو هستند.

 

حمیدی نژاد ادامه داد: استاندار خوزستان در شورای شهر مصوب کرد شهرداری در پرداخت آمد و شد دانش آموزان استثنایی کمک کند تا دیگر برای تردد دغدغه نداشته باشند از اینرو از شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز خواستاریم که به این موضوع بسیار مهم هر چه سریعتر رسیدگی کنند.

 

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش خوزستان در نظر دارد که برای معرفی توانایی های دانش آموزان استثنایی استان نمایشگاهی از دستاوردهای آنها در اهواز برپا کند تا مدیران استان و مردم با فعالیت های آنها آشنا شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان استثنایی خوزستان به زودی برای معرفی استعدادها و توانایی های این قشر در اهواز برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه مسوولان در این مسیر از این دانش آموزان حمایت کنند افزود:این دانش آموزان اگر یک عضو از بدن آنها دچار اختلال است اما دارای استعدادها و انگیزه بالایی هستند که باید از این توانایی به درستی استفاده کرد.

 

وی گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش خوزستان توسعه مراکز یادگیری اختلال است تا برای کاهش مسایل و مشکلات این دانش آموزان اقدامات بیشتری انجام شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی در خوزستان بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس استثنایی در خوزستان به صورت جدی دنبال می شود.

 

وی افزود: معلمان استثنایی با خدمت به دانش آموزان خود جهاد بزرگی را در راستای جامعه پذیر کردن دانش آموزان با نیازهای ویژه به جا می آورند و این کار بزرگ علاوه بر اجر اخروی، برکات اجتماعی فراوانی برای این همکاران تلاشگر به همراه دارد.

 

۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز معلول در خوزستان وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.