مهمترین مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام شد

  مهمترین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که روز گذشته درباره آن تصمیم‌گیری شد، اعلام شدند. به گزارش پایگاه خبری عهد کهن ، اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در جلسه روز شنبه ۲۳ مرداد ماه به این شرح است: ۱- اجرای دستور العمل ها و حمایت از کادر درمان. ۱-۱- ایجاد عزم همگانی و

کد خبر : 452
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
مهمترین مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام شد

 

مهمترین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که روز گذشته درباره آن تصمیم‌گیری شد، اعلام شدند.

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن ، اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در جلسه روز شنبه ۲۳ مرداد ماه به این شرح است:

۱- اجرای دستور العمل ها و حمایت از کادر درمان.

۱-۱- ایجاد عزم همگانی و ملی و اقناع افکار عمومی با تبیین واقعیت های موجود در کشورهای مختلف. جهان با بهره گیری از فضای رسانه ای کشور و گروه های مرجع، برای همراهی و همکاری هر جه بهتر جهت اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی.

۲-۱- پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان بصورت ویژه و با قید اولویت با تامین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و سهم دانشگاه های از محل خدمات بیمه ای.

۳-۱- پیگیری ترمیم منابع انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت های هلال احمر، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی بسیج با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر، ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج.

۴-۱- تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی با افزایش واردات و تولید و کوتاه کردن فرایند انجام کار، به گونه ای که واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در اسرع وقت انجام شود.

۵-۱- داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی بین داروخانه های بیشتری توزیع شود، به گونه ای که مردم در ۴۸ ساعت آینده و بعد از آن بتوانند بدون دغدغه و بدون تشکیل صف، داروهای مورد نیاز را تهیه کنند.

۶-۱- سازمان ها، ادارات، اصناف و تمام بخش های دولتی و خصوصی ساز و کار لازم برای کاهش مراجعات مردمی را با بهره گیری از فضای دیجیتال، عملی و اجرایی کنند.

۷-۱- اجرای دستورالعمل های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی تجمعات و … بصورت جدی پیگیری و با قاطعیت اجرا و نظارت شود.

۸-۱- اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مسلح و بسیج با جدیت پیگیری شود.

۲_تعیین و تدوین ضمانت اجرا برای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله موضوعات مهم مورد تاکید در این جلسه بود و همچنین ضرورت برخورد جدی با ناقضان پروتکل های بهداشتی مورد اشاره قرار گرفت.

۳_تقویت مدیریت ستادهای استانی و تفویض اختیارات برای تصمیم گیری در مواقع لزوم توسط استانداران در محدوده استان تحت مدیریت خویش برای اعمال قانون و مقررات و منع ترددهای بین شهری در هر استان مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

۴_ در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کارهایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده اند بحث و تصمیم گیری شد.

۵_ اعمال نظارت قاطع و جدی بر تعطیلی اصناف و مشاغل همچون رستوران ها و قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، شهربازی و باغ وحش ها، پارک ها و تفرجگاه ها، نمایشگاه های عمومی و تخصصی و .. در شهرهای قرمز و نارنجی مورد تاکید قرار گرفت.

۶_ با توجه به تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات عمومی و خصوصی و اصناف و مشاغل از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

۷_ در جلسه روز گذشته با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید و همچنین دسته روی و جابجایی هیأت ها ممنوع اعلام شد.

۸_ در این جلسه همچنین اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت مورد تاکید جدی قرار گرفت و با اشاره به اینکه کلیه مجوزهای صادره برای ترددها از سوی دستگاه ها باطل شده است، نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از هرگونه تردد بین استانی اقدامات لازم را از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا نیمه شب جمعه ۵ شهریور ماه اقدام کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.