مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان: کاهش مصرف برق صنایع بزرگ با هدف مدیریت شبکه برق

  مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان :با هدف تامین برق ،صنایع و شرکت‌های بزرگ میزان مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش می‌دهند. به گزارش پایگاه خبری عهد کهن ،محمود دشت بزرگ گفت:با شروع گرمای زودرس در استان شاهد افزایش مصرف برق در خوزستان بودیم. وی افزود: امسال پیک مصرف ما در ۱۱ تیرماه بود

کد خبر : 360
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان: کاهش مصرف برق صنایع بزرگ با هدف مدیریت شبکه برق

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان :با هدف تامین برق ،صنایع و شرکت‌های بزرگ میزان مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن ،محمود دشت بزرگ گفت:با شروع گرمای زودرس در استان شاهد افزایش مصرف برق در خوزستان بودیم.

وی افزود: امسال پیک مصرف ما در ۱۱ تیرماه بود این در حالی است که پیک مصرف همه ساله در مرداد ماه بوده است.

دشت بزرگ ادامه داد: ۶۰ درصد برق استان از طریق نیروگاه‌های برق آبی و ۴۰ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و امسال به علت خشکسالی و کمبود بارندگی‌ها میزان تولید در نیروگاه‌های برقابی کاهش یافت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه به طور متوسط در استان به ازای افزایش یک درجه‌ای دما، ۲۰۰ مگاوات برق افزایش پیدا می کند،بیان کرد: همچنین امسال با رشد قارچ گونه رمز ارز‌ها روبرو شدیم هر دستگاه رمز ارز معادل یک کولر گازی مصرف برق دارد و تاکنون در استان بیش از هفت هزار ماینر غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

دشت بزرگ با اشاره به خاموشی‌های و قطعی برق به علت افزایش مصرف افزود:در راستای تامین برق با تمهیداتی که اندیشیده شده است صنایع  بزرگ همچون فولاد سازی‌ها وکارخانجات سیمان با هماهنگی وزارتخانه مربوط به تعطیلات سه هفته رفته و میزان مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش می‌دهند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان ۲۵ شرکت و صنایع بزرگ وجود دارد که میزان مصرفی برق آنها یک هزار و ۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود  با کاهش ۱۰ درصدی صنایع بزرگ  میزان خاموشی‌ها در استان  به صفر برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.