تفاوت میان آنچه محسن رضایی در مناظره گفت و سایرین گفتند

  انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک است ‌مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری آغاز شده است و در اولین مناظره آنچه به چشم آمد تفاوت برنامه ها؛دیدگاه ها و نوع بیان دکتر محسن رضایی با سایر کاندیداها بود. با آغاز مناظره زاکانی همچون همیشه هتاک یا به گفته ی عوام پررو ظاهر شد و سعی کرد

کد خبر : 245
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
تفاوت میان آنچه محسن رضایی در مناظره گفت و سایرین گفتند

 

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک است ‌مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری آغاز شده است و در اولین مناظره آنچه به چشم آمد تفاوت برنامه ها؛دیدگاه ها و نوع بیان دکتر محسن رضایی با سایر کاندیداها بود.
با آغاز مناظره زاکانی همچون همیشه هتاک یا به گفته ی عوام پررو ظاهر شد و سعی کرد با هجمه به همتی و دولت روحانی خود را مطرح کند اما حنای اینگونه رفتارها در چشم مردم دیگر رنگی ندارد و او بقول همتی سوپر پوششی است و از الان او را باید کنار رفته به نفع آیت الله رییسی دانست.
قاضی زاده هاشمی نیز گیج و‌گم در میان مناظره قدم میزد و او نیز علنا حرفی برای گفتن نداشت و او نیز قطعا تا ایام رای گیری به نفع آیت الله رییسی کنار خواهد رفت.
سعید جلیلی نیز نشان داد که رجل درجه یکی نیست و هرگز نمی تواند در این قامت ظاهر شود ضمن اینکه افکار عمومی فراموش نمی کنند که بردن تحریم های ایران به شورای حکام و بریدن کمر اقتصاد ایران را امثال سعید جلیلی در دولت احمدی نژاد آغاز کردند و با فرصت سوزی و از دست دادن پیاپی سنگرهای مذاکره توسط سعید جلیلی و همفکرانش ایران به چاه ویل اقتصادی فعلی سقوط کرد و ایشان نیز یکی از گزینه های کنار رفتن به نفع آیت الله رییسی می باشد.
همتی و مهرعلیزاده اما بهتر از آنچه همگان فکر می کردند ظاهر شدند بهرحال حضور در مقابل رییس قوه قضاییه و دفاع از عملکرد دولتی که جایی برای دفاع حتی برای هوادارانش باقی نگذاشته است هنر همتی و مهرعلیزاده بود و ضرباتی که بر اعتبار و وجهه ی آیت الله رییسی وارد ساختند شاید او را دچار کمای سیاسی نکند اما می تواند وجه و اعتبار آیت الله را با اطلاق عباراتی چون”سوپرمن؛سندروم پست بیقرار و نکات دیگری که در مناظره مطرح نمودند نزد افکار عمومی که این روزها از همه ی ادوار انتخابات ناراضی تر به نظر می رسند خدشه دار کند.
بخصوص مهرعلیزاده که در این مناظره صحبت از دولت سوم خاتمی کرد و این روند اگر ادامه یابد در صورت حمایت سیدمحمد خاتمی حتی بطور ضمنی و نه علنی می تواند مهرعلیزاده یا همتی را به یک رقیب جدی تبدیل نماید.
آیت الله رییسی اما که بعد از ۴سال باز به کارزار ریاست جمهوری آمده ای کاش نمی آمد تا اینگونه تلاش های او در قوه ی قضایی به حساب تبلیغات انتخاباتی به حساب نمی آمد آیت الله رییسی با عملکرد خود در قوه قضاییه داشت در افکار عمومی به عنوان یک عامل مبارزه با فساد باور پذیر می‌شد که به یکباره در انتخابات ثبت نام کرد و حالا به عنوان یک رقیب یا بهتر بگویم جدی ترین رقیب تایید صلاحیت شده در میدان خالی از رقبای جدی رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به او حمله ها خواهد شد و آن وجهه ی خدشه ناپذیر لااقل در سه سال گذشته ی او توسط رقبا که حالا سربازان جناح مقابل هم هستند و نه سرداران و ژنرال ها…خدشه دار و خراشیده خواهد شد.
جملاتی که همتی و مهرعلیزاده در اولین مناظره به آیت الله رییسی کردند اگر تداوم یابد اعتبار او را نزد افکار عمومی تنزل خواهد داد بخصوص اگر این حملات دارای پایه و اساس نیز باشند آن وقت ممکن است آیت الله در بازی که همه او را از پیش برنده میدانند با چالش جدی روبرو گردد .
و اما محسن رضایی تنها کاندیدایی که هم با برنامه های رای آور و تاپ اقتصادی آمد و هم نسبت به ادوار گذشته این بار جسور تر و شجاعانه تر صحبت و رفتار کرد.
محسن رضایی تنها کسی بود که در مناظره ی اول از حقوق زنان که نزدیک به نیمی از جمعیت رای دهندگان را تشکیل می‌دهند گفت:تنها کسی بود که از استفاده از اهل تسنن در دولتش سخن گفت و این اگر درست بازتاب یابد برادران اهل تسنن را که سالها در خصوص حضور در رده های اول دولت مطالبه دارند به سمت او گرایش خواهد داد و این خود می تواند سبد رای استان های سنی نشین را به سمت ایشان سرازیر گرداند.
محسن رضایی که فی الواقع یک اقتصاددان است که به داشتن برنامه های اقتصادی شهرت دارد از یارانه ی۴۵۰ هزار تومانی گفت و این یعنی جلب نظر و رای اقشار کم درآمد؛روستاییان و دهک های پایین جامعه و این همان سبد رای احمدی نژاد است که اگر تیم رسانه ای کم رمق محسن رضایی روی آن مانور دهد می تواند رای بالایی را در میان این اکثریت مطلق کسب نماید.
در ادامه محسن رضایی تنها کاندیدایی بود که بابت وضع موجود از مردم کشور عذرخواهی کرد و این نشان از متانت و شرافت سردار جنگ تحمیلی دارد و نشان می‌دهد که کهنه سرباز جنگ این بار نیز برای فتحی دیگر در سنگر آبادانی و ساختن ایران آماده است‌، متانت و تواضع محسن رضایی در نام بردن و اعلام همدردی با کولبران و تهیدستان و کسانی که حتی توان خرید نان قرضی را ندارند اگر به درستی به دست اقشار ضعیف جامعه برسد می تواند او را در این انتخابات به عنوان تنها ناجی واقعی اقتصاد فروپاشیده ی ایران مطرح سازد.
در پایان در شبی که رقیب اصلی محسن رضایی آیت الله رییسی بود تنها اشتباه او مجادله با همتی بود که هرگز در حد و اندازه های او نیست و محسن رضایی باید در مناظره های آتی در رقیب شناسی دقت کند و وقت و انرژی خود را به رقابت با رقیب اصلی معطوف کند و نه با رقبایی که در حد نام؛آوازه و وجاهت او نیستند.
و سخنی هم با خوزستانی ها و علی الخصوص بختیاری ها و لرهایی که به ستاد همتی یا مهرعلیزاده پیوسته اند ترکی سخن گفتن و پیام ترکی دادن همتی و مهرعلیزاده دلیلی بر وفاداری آنها به قوم و تبار خود است و البته تودهنی محکمی به آنهایی که اصالت و پیشینه ی ایلی خود را به چند روز انتخابات و‌ جاه و مقام دنیا فروختند!وقتی آقایان همتی و مهرعلیزاده بدون توجه به حساسیت اقوام دیگر ایرانی مانند لر؛کرد؛گیلکی؛مازنی؛بوشهری؛عرب و رنگین کمان اقوام دلیر کشور به زبان ترکی پیام دادند؛سخن گفتند و شعر خواندند…این رفتار بیانگر این واقعیت است که ما فقط روی ترک ها حساب باز کرده ایم و اگر هم حتی به فرض محال رییس جمهور بشوند هم طبیعتا تمام مناصب را به همتباران خود تقدیم خواهند کرد و آنها حالا که به رای تمام اقوام ایران نیاز دارند اینگونه متعصبانه به ترکی سخن می گویند فردا که رییس جمهور شدند آیا نگاهی و رویکردی به اقوام دیگر خواهند داشت؟!
امروز که در تنها گذاشتن محسن رضایی سنگ تمام گذاشته اید آیا فردای روزگار روی آن را دارید که دم از بختیاری و لر و…بزنید؟
در پایان با آرزوی انتخاباتی فراگیر و انتخاب فردی اصلح ‌کاردان و مردمی به عنوان رییس جمهور بیت شعری را به شما تقدیم میدارم:
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
۱۶خردادماه۱۴۰۰/بابک طهماسبی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.