آمادگی خرید محصول گندم در فصل برداشت خوزستان

آمادگی خرید محصول گندم در فصل برداشت خوزستان امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تامین آرد در خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان مقام اول تولید گندم در سطح کشور را دارد و سال گذشته یک میلیون و ۲۰۷ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد. وی با اشاره به میزان مصرف

کد خبر : 60
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۵۴
آمادگی خرید محصول گندم در فصل برداشت خوزستان

آمادگی خرید محصول گندم در فصل برداشت خوزستان

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تامین آرد در خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان مقام اول تولید گندم در سطح کشور را دارد و سال گذشته یک میلیون و ۲۰۷ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

وی با اشاره به میزان مصرف ماهانه ۵۷ هزار تن گندم در خوزستان گفت: مصرف آرد استان خوزستان ۳۵ هزار تن در ماه است که از این میزان، ۲۳ هزار تن سهمیه واحدهای نانوایی، ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن سهمیه مردم روستایی و یک هزار و ۷۰۰ تن نیز سهمیه عشایر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: اداره‌کل غله تنها تامین‌کننده آرد است، نه توزیع کننده؛ سهمیه نانوایان را اتحادیه نانوایان از طریق شرکت حمل و نقل آبادان به نانوایی‌ها تحویل می‌دهد، سهمیه مردم روستایی نیز از طریق سازمان تعاون روستایی و سهمیه عشایر نیز توسط اداره امور عشایر توزیع می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به اینکه آرد مورد نیاز استان از طریق ۱۵ کارخانه تولید آرد در خوزستان تامین می‌شود، تصریح کرد: تمام گندم مصرفی این کارخانه‌جات از گندم محلی و بومی خوزستان است و استان خوزستان از باکیفیت‌ترین گندم کشور برخوردار است.

وی با اشاره به نبود مشکل برای خرید محصول گندم از کشاورزان در فصل برداشت در سال آینده افزود: در خصوص تامین آرد استان خوزستان در سال آینده مشکلی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به میزان یارانه پرداختی دولت برای خرید گندم استان تصریح کرد: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در خوزستان وجود دارد و یارانه‌ای که دولت به صورت ماهانه برای گندم به استان خوزستان پرداخت می‌کند، حدود ۱۱۰ میلیارد تومان در ماه است.

جهان‌نژادیان با اشاره به اینکه حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن از گندم تولیدشده در استان، در خود خوزستان مصرف می‌شود، گفت: مابقی گندم و مازاد محصول، بر اساس برنامه ابلاغ‌شده از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، به استان‌های نیازمند ارسال می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.