درخواست جذب ۱۵۰ عضو هیات علمی برای علوم پزشکی اهواز

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز : درخواست جذب ۱۵۰ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه داده شده است . به گزارش پایگاه خبری عهدکهن، دکتر شهنام عسکرپور گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ عضو هیات علمی دارد و سالانه نیز فراخوان جذب هیات علمی از

کد خبر : 1058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
درخواست جذب ۱۵۰ عضو هیات علمی برای علوم پزشکی اهواز

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز : درخواست جذب ۱۵۰ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه داده شده است .

به گزارش پایگاه خبری عهدکهن، دکتر شهنام عسکرپور گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ عضو هیات علمی دارد و سالانه نیز فراخوان جذب هیات علمی از سوی وزارت بهداشت اعلام و همزمان ظرفیت نیز مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت‌نام، در آزمون صلاحیت عمومی شرکت می‌کنند و در صورت قبولی، جذب می‌شوند، افزود: پارسال مجوز جذب یک هزار عضو هیات علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صادر شد که متاسفانه به علت کمبود‌های مربوط به برنامه و بودجه از این تعداد تنها ۳۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز جذب شد؛ در حالی که ۳۰ نفر برای کل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بسیار کم بود.

وی ادامه داد: در این شرایط، وزارت بهداشت به ما قول داده است که مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور را سازمان از برنامه و بودجه بگیرد و با رایزنی‌های انجام شده با معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مقرر شد که تعداد اعضای هیات علمی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبیان کرد: علاقه‌مندیم که حداقل ۱۵۰ عضو هیات علمی در سال جدید برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جذب شود؛ تعداد زیادی از اعضای هیات علمی بازنشسته می‌شوند، ممکن است عضوی فوت شود و یا برخی دیگر از اعضای هیات علمی نیز از استان خوزستان یا کشور خارج می‌شوند؛ هرچند تا حد امکان مجوز خروج به اعضای هیات علمی نمی‌دهیم، اما برخی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و مجوز برایشان صادر می‌شود و بنابراین این افراد از گردونه دانشگاه خارج می‌شوند.

دکتر عسکرپور با بیان اینکه کمبود هیات علمی تنها مربوط به رشته‌های بالینی نیست و در رشته‌های پایه نیز کمبود نیرو داریم، گفت: جذب اعضای هیات علمی تنها برای رشته‌های بالینی نیست بلکه در رشته‌های پایه نیز نیرو جذب می‌شود.

وی ادامه داد: انگیزه برای شرکت در فراخوان عضو هیات علمی برای خوزستان محدود است و متخصصان علاقه دارند در استان‌های دیگر فعالیت کنند که دلیل آن، شرایط محیطی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قرار است تا خردادماه مجوز جذب هیات علمی صادر شود و پس از آن مراتب از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.