استاندار خوزستان عنوان کرد زمینه‌ همکاری با ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در خوزستان فراهم است

 استاندار خوزستان روز یکشنبه در نشستی با حضور آقای کارلوس آنتونیو سفیر ونزوئلا، خانم رومینا گوادلوپه، سفیر بولیوی، آقای ایساک لنین سفیر نیکاراگوئه بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی استان خوزستان با این سه کشور و بالعکس تاکید کرد و توسعه روابط را به نفع طرفین در سطح بین‌المللی خواند. صادق خلیلیان در این

کد خبر : 672
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
استاندار خوزستان عنوان کرد زمینه‌ همکاری با ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در خوزستان فراهم است

 استاندار خوزستان روز یکشنبه در نشستی با حضور آقای کارلوس آنتونیو سفیر ونزوئلا، خانم رومینا گوادلوپه، سفیر بولیوی، آقای ایساک لنین سفیر نیکاراگوئه بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی استان خوزستان با این سه کشور و بالعکس تاکید کرد و توسعه روابط را به نفع طرفین در سطح بین‌المللی خواند.

صادق خلیلیان در این نشست ضمن خوش آمدگویی به سفرای هر سه کشور در ایران، افزایش سطح همکاری‌های استان با این کشورها  را عامل مهم در هم‌افزایی به منظور شکست برنامه‌های امپریالیسم دانست و گفت: توسعه روابط و همکاری‌های چندجانبه به نفع استان و طرف‌های مقابل است.

وی با اشاره به نقاط مشترک ایران با ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه بیان کرد: خوزستان علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با  هر سه کشور در عرصه‌های مختلف است در همین راستا نیز کشور ما از نظر اقتصادی، صنعتی، علمی، فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌توانیم به صورت مشترک در این زمینه‌ها همکاری‌های گسترده داشته باشیم.

استاندار خوزستان با تشریح ظرفیت‌های استان توضیح داد: نخستین پالایشگاه نفت جهان در آبادان ساخته شده است، ۲۲ کارخانه پتروشیمی در استان مستقر است که ۴۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور را تامین می‌کند، همچنین خوزستان در زمینه صنایع فولادی از چرخه کامل فولاد برخوردار است و در حوزه کشاورزی نیز بیشترین تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خواستار توسعه روابط این کشورهای به ویژه در حوزه گردشگری با استان خوزستان شد و تصریح کرد: خوزستان علاوه بر وجود سه اثر ثبت جهانی، آثار تاریخی مختلف و برخورداری از غنای فرهنگی، دارای تنوع قومی بی‌ نظیری است و  اقوام مختلف در استان در کنار هم با آرامش و برادری زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری عهد کهن،خلیلیان همچنین تقویت همکاری‌های خوزستان و سه کشور دیگر در عرصه های صنعتی و انرژی را با توجه به فعالیت‌های این کشورهای از جمله ونزوئلا در حوزه نفت و گاز ضروری برشمرد و گفت: ما در استان خوزستان آمادگی گسترش روابط و استفاده از ظرفیت‌های متقابل را داریم.

آقای کارلوس آنتونیو سفیر ونزوئلا، خانم رومینا گوادلوپه، سفیر بولیوی و  آقای ایساک لنین سفیر نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از بازدیدهایی که از مناطق جنگی و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در خوزستان داشتند وضعیت روابط کشورهای خود با ایران را در زمینه های مختلف تشریح کردند و  بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه جانبه تاکید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.